At modtage uønsket mail kan være irriterende og tidskrævende. Dette problem er endnu mere udbredt, når vi taler om spam mails, der kan indeholde potentielle sikkerhedstrusler. Her vil vi guide dig gennem processen om, hvordan blokerer man en mail og specifikt, hvordan blokerer man en mail på Outlook.
Trin 1: Identificér uønsket mail
Det første trin i processen er at identificere uønsket mail. Dette kan være fra en afsender, du ikke kender, eller fra en afsender, der sender dig information, du ikke er interesseret i. Læs mere om dette emne på vores blogindlæg om svindel på internettet. Vil du vide mere omkring, en af de mest udbredte spam mails i Danmark kan du læse mere her
Trin 2: Hvordan blokerer man en mail
Når du har identificeret en uønsket mail, er det tid til at blokere den. For at gøre dette, skal du klikke på den uønskede mail og derefter klikke på 'Bloker afsender' eller 'Markér som spam' afhængigt af din e-mailtjeneste.
Trin 3: Hvordan blokerer man en mail på Outlook
At blokere en uønsket mail på Outlook er en ret ligetil proces. Først skal du åbne mailen og derefter klikke på fanen 'Hjem'. Herfra skal du vælge 'Junk' og derefter 'Block Sender'. Denne proces er vigtig for at undgå uønsket mail Outlook.
Trin 4: Fjern spam mails
Det er vigtigt at være opmærksom på, at blokerede mails stadig kan vises i din 'Junk' (kan også hedde ‘spam’ afhængigt af din e-mailtjeneste.) mappe. For at fuldstændigt fjerne spam mails, skal du regelmæssigt tømme denne mappe. Dette kan gøres ved at højreklikke på mappen og vælge "tøm mappe’'.
Trin 5: Sikkerhed
At detektere ondsindede e-mails kan være en udfordring, og vi anbefaler, at du implementerer en robust sikkerhedsløsning på samtlige af dine enheder. Med en sikkerhedspakke fra Safe står vi for at identificere potentielle skadelige mails, og dermed hjælper vi dig med at forhindre malware og andre sikkerhedstrusler. Det kan du læse meget mere om her